Anki Sundin

Näringslära och Creating Shared Value inom livsmedelsindustrin

Föreläsningar

Mycket uppskattade föreläsningar inom kost- och näringslära samt Creating Shared Value. Tillsammans når vi fler!

 

Till tjänster >>

Creating Shared Value

Lönsamma och hållbara strategier med expanderad syn på verksamhetens värde- och intressentkedja. För några av de riktigt stora bolagen är det en självklarhet att lönsamhet, hållbarhet och goda PR-möjligheter är en del av vardagen. Dags för din verksamhet också?

 

Till tjänster >>

Böcker

Håll dig uppdaterad med en god bok från några av Sveriges mest välkända författare inom området. Vill du ha brandade böcker till företagseventet, mässan eller viktiga stormötet? Kontakta oss så löser vi det!

 

Till böcker >>

Anki Sundin är en självskriven expert i MåBra, Sveriges största hälsotidning. Hon är alltid påläst när det gäller nya rön, trender och aktuell forskning inom kost och hälsa. Hon hjälper läsarna att få koll och bidrar till att öka deras motivation och medvetenhet kring en sund livsstil. Liselotte Stålberg

Chefredaktör, MåBra

Anki väger upp sin gedigna kunskap med skön självdistans och en väl avvägd portion humor. Du blir inte bara upplärd, du blir också upplyft av att höra henne tala. Hon är dessutom en populär expertskribent i BODY Magazine, där hon alltid levererar kärnfull information till en vetgirig målgrupp. Hannah Runsten

Chefredaktör, BODY Magazine

Ankis kunnande och kompetens har varit till stort gagn för våra medlemmar och aktiva i styrkelyftförbundet i olika former genom åren. Bl.a. genom artiklar/artikelserier i vår förbundstidning men också som föreläsare på olika förbundsforum och träffar. Styrkan hos Anki är hennes oberoende och neutrala ställningstagande i en annars ganska smalt nyanserad och affärspräglad hälsoindustri. Robert Ericsson

Sportchef, Svenska Styrkelyftförbundet

Anki har medverkat i bland annat

 

aftonbladet_logoamelia_logoexpressen_logofriskisochsvettis_logogp_logosats_logotopphalsa_logotv4_logodn_logobody-logomåbra_logo

Senast från bloggen

Myter om vätska och träning – Anki Sundin reder ut

”Du behöver dricka mer än törsten signalerar!” ”Om du hunnit bli törstig så är du redan uttorkad!” Den förhärskande uppfattningen hittills har varit, och är fortfarande bland många, att vi behöver dricka mer än vi svettas ut det för att undvika försämrad vätskestatus och därmed prestationsnedsättning i samband med träning. Det har samtidigt betytt att törsten inte uppfattats vara en tillräckligt stark signal för att säkerställa att man spontant dricker tillräckliga mängder, utan att man skulle behöva dricka mer än törsten kräver. Vad är belagt? Och hur kommer det sig att vätskeförlust inte är samma sak som prestationsnedsättning? Den senaste forskningen på området vätska och träning Att vi förlorar vätska under träning och tävling är självklart, och att olika drycker återvätskar olika bra står också klart. Sportdryck som innehåller både salt och kolhydrater återvätskar bättre än vanligt vatten på kort tid, och chokladmjölk med salt i ännu bättre än sportdryck (Shirreffs et al, 2007). Men att vi förlorar vätska under träning och att vätska som innehåller både salt och kolhydrater är effektivare för återvätskning på kort tid är inte samma sak som att vätskeförlust orsakar prestationsnedsättning och rubbad vätskebalans. Det gör att vi behöver ifrågasätta om vi först och främst måste dricka mer än törsten kräver, och i vilket samband som sportdryck och kanske till och med chokladmjölk för den som är förtjust i det kommer till sin rätt. Merson et al, 2008, undersökte prestationsskillnaden när deras försökspersoner fick återvätska sig med antingen vatten eller sportdryck och fyra timmar senare genomföra ett cykeltest till utmattning. Resultatet blev att det inte spelade någon roll vad de drack. På fyra timmar... läs mer

NYHET! Mobilitet – en praktisk handbok i rörlighetsträning

Det är med stor glädje vi lanserar boken Mobilitet – en praktisk handbok i rörlighetsträning (e-bok). Den är skriven av Erik Börjesson, en av Sveriges mest uppskattade personlig tränare och utbildare. En övningsbank på 49 övningar med både regressions- och progressionsövningar, filmklipp på varje övning och 6 färdiga träningsupplägg för ökad mobilitet är ryggraden i Eriks bok som tar din träning till en helt ny nivå. Erik förklarar pedagogiskt vad varje övning är bra för, vem som kan ha nytta av den, och hur man kan både öka och minska svårighetsgraden. Perfekt för dig som också arbetar som tränare och vill ha fler verktyg för att hjälpa dina kunder att nå sina mål skadefritt. Mobilitet har fått ett uppsving Inom träningen har mobilitet/rörlighet blivit alltmer uppmärksammat. För att bli starkare, snabbare och mer framgångsrik i sin träning har idrottare med hjälp av sina tränare under många år ägnat sig åt mobilitetsträning. Numera är det något som PT-kunden och den vanliga motionären också vill komplettera sin träning med. Med Erik Börjesson vid pennan har vi på Anki Sundin förlag skapat dels ett teoretiskt material med övningsbank, dels filmat alla övningar för att du som läsare ska få en omedelbar förståelse för hur övningarna ska utföras och kunna komma igång direkt, oavsett om du är motionär eller idrottare. Du som arbetar som tränare får ytterligare verktyg för att hjälpa dina kunder att nå sina mål med träningen på ett säkert och skadefritt sätt. Mobilitet – en praktisk handbok i rörlighetsträning E-boken Mobilitet – en praktisk handbok i rörlighetsträning kan du nu beställa direkt i vår webshop. Vi hoppas att du kommer få den kunskap som du behöver, både... läs mer

Få de senaste nyheterna direkt i inkorgen!

Du får reda på de senaste nyheterna inom kost och nutrition samt information om Ankis föreläsningar och andra aktiviteter.

Ja, tack!